პროექტი


                                    სოციალური პროექტი  ,,კითხვის დროა“
პროექტის აქტუალობა
ჩემი მოსწავლეების კონტექსტიდან გამომდინარე, შეიძლება ითქვას, რომ ხშირ შემთხვევაში, როცა მოსწავლე სკოლაში მოდის, პირველი წიგნი, რომელსაც ის ხედავს, ხელში იღებს და რომლის წაკითხვაც უწევს, ეს არის სასკოლო სახელმძღვანელო, იმიტომ რომ, სამწუხაროდ, ბევრ ოჯახში არ არის საშუალება ან ტრადიცია წიგნების კითხვის, ან ბავშვებისთვის წიგნების წაკითხვის ტრადიცია“.
                                                             (შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის კვლევის კოორდინატორი ნათია ანდღულაძე)
    თანამედროვე საზოგადოებაში შექმნილი სიტუაცია ხასიათდება კითხვისა და ბიბლიოთეკის პრესტიჟის დაცემით ზოგადად ბავშვებსა და ახალგაზრდებში .იკარგება ოჯახური კითხვის ტრადიცია. მცირდება მოზარდების ინტერესი ბეჭდვითი პრესის მიმართ ,დაქვეითებულია გემოვნება საკითხავი ლიტერატურის შერჩევისას, უარესდება მშობლიური ენის ფლობის დონე, მცირდება საზოგადოებაში განათლების დონე. ამ ყველაფერს სწრაფი ტემპით მივყავართ კულტურული საზოგადოების დეგრადაციისაკენ . ბავშვებში და მოზარდებში კითხვისადმი ინტერესის გარკვეული შემცირება დღესდღეობით გლობალური ტენდენციაა .როგორც გვიჩვენებს პრაქტიკა, მოსწავლეებში კლასგარეშე კითხვის გამორიცხვის ტენდენცია საკმაოდ ძლიერია და პირდაპირ დამოკიდებულია იმაზე, თუ როგორ არის ჩართული სკოლა და მშობლები ამ ინტერესის განვითარების პროცესში .იმისათვის ,რომ  პროექტის აქტუალობა უფრო თვალნათელი გახდეს მოვიყვან სტატისტიკურ მონაცემებს:
                    ,,2013 წლის წიგნიერების საერთაშორისო კვლევის შედეგებით აღმოჩნდა , რომ ,,საქართველოს 173 სკოლიდან 37 სკოლას ჰყავს 25% ან მეტი მოსწავლე, რომელთაც კითხვის მინიმალური საბაზო უნარებიც არა აქვთ განვითარებული (საერთაშორისო მიღწევის  სკალის დაბალ საფეხურზე ქვემოთ). საქართველოს წიგნის გამომცემელთა და გამავრცელებელთა ასოციაციის კვლევის 2012 წლის შედეგების მიხედვით, საქართველოს მოსახლეობის 59% ამბობს, რომ 1-10-მდე წიგნს კითხულობს ერთ წელიწადში. 11-20 წიგნამდე  მხოლოდ მოსახლეობის 13%-მა წაიკითხა. 18% კი წიგნებს საერთოდ არ კითხულობს. ეს მაჩვენებელი Pew Research Center-ის მონაცემებით, საშუალო ამერიკელის შემთხვევაში წელიწადში 17 წიგნს უდრის. ხოლო აღმასრულებელი დირექტორების შემთხვევაში, თვეში 4-5 წიგნს.
პროექტის მიზანი:
• მოსწავლეებში კითხვის ტრადიციების აღორძინება და ბავშვის კითხვის კულტურის განვითარება ოჯახთან თანამშრომლობის საფუძველზე.
• დაეხმაროს  მოსწავლეებს გააცნობიერონ  წიგნის კითხვის ღირებულება, როგორც  განათლებისა და  გონებრივი განვითარების ეფექტური საშუალების, როგორც ინტელექტუალური რესურსი პიროვნების განვითარებისათვის და მათი ცხოვრების წარმატების გარანტია.
• მოსწავლეებში კითხვის ხელშეწყობისა და განვითარების  მიზნით სკოლაში კითხვის პროპაგანდის გააქტიურება , თითოეული კლასის ჩართვა პროექტში.
მოსწავლეთა ასაკი: I-XII კლასი
  პროექტის ხანგრძლივობა
1თებერვლიდან -1 ივნისამდე
1      ეტაპი
1-დან 28 თებერვლამდე
2  ეტაპი
 მარტი- ივნისი

მოსალოდნელი შედეგები:
·         გაიზრდება წიგნის მოყვარული მოსწავლეების რაოდენობა
·         გახშირდება სკოლის ბიბლიოთეკაში ვიზიტები
·         ამაღლდება მოსწავლეებში მეხსიერების განვითარების, მეტყველების და წარმოსახვის უნარის დონე
·         გაიზრდება მოსწავლეებში კითხვის ხარისხი
·         მოსწავლეებს განუვითარდება გემოვნებიანი კითხვის უნარი
·         შეძენილი გამოცდილება სისტემატურად გამოიყენება სკოლის ბიბლიოთეკის პრაქტიკაში
პროექტისთვის საჭირო რესურსი
1.      ადამიანური რესურსი ( სკოლის მოსწავლეები, მათი მშობლები)
2.      თაბახის ფურცლები 3 შეკვრა
3.      მხატვრული ლიტერატურა 11-14 წლამდე ასაკის ბავშვებისათვის
4.      ქაღალდის წებო, სკოტჩი
5.      ინტერნეტრესურსები (ელექტრონული წიგნი, Word-ი, Power Point-ი)
პროექტის შესრულების გეგმა
შედეგების მისაღწევად განსახორციელებელი აქტივობები
საქმიანობის გაწერა დროში
საქმიანობის განმახორციელებელი მოსწავლეები
საქმიანობის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი მოსწავლეები
საქმიანობის შესაბამისი რესურსები
1
პროექტის შინაარსის და გეგმის გაცნობა მოსწავლეებისათვის
1 თებერვალი
მოსწავლეთა თვითმმართველობის წევრები
პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი, მოსწავლეთა თვითმმართველობის წევრები
Word-ში ფაილში შექმნილი მასალა
2
სამიზნე ჯგუფის ანკეტირება
თებერვალი მარტი
X კლასის
მოსწავლეები
1.       ალექსანდრე არუთინოვი
2.       ლინდა ხოზრევანიძე
3.    ხატია ჯაყელიძე
Word-ში ფაილში შედგენილი ანკეტა, სამიზნე ჯგუფი (სკოლის მოსწავლეები და მათი მშობლე
ბი)
3
მონაცემების შეგროვება
მარტი
X კლასის
მოსწავლეები
1.       არკადი გობაძე
2.       ბექა კახაძე
3.       ირა ანთაძე
4.    დარეჯან ღორჯომელაძე
ანკეტა, ინტერნეტი
4
კითხვის საათების ციკლი ,,ჩვენ ვუსმენთ წიგნს“
თებერვალი-მარტი, კვირაში ორჯერ
I-XII მოსწავლეები
1.    თათია კახაძე
  2.    მირზა ირემაძე
        3.    მიხაილ სოტირო
ვი
   4.    მარიამ ზუნტუროვი
ბიბლიოთეკაში არსებული და ელექტრონული წიგნები https://elibrary.sou.edu.ge/
https://4love.ge/wignebi
5
წაკითხული წიგნების პრეზენტაციები
მარტი-ივნისი
v-xii კლასი
1.       მარიამ სურმანი
ძე
2.       ლიზი კახაძე
      3.       რაინდი ვაშაყმაძე

Power Point-ში მომზადებული პრეზენტაციები, პროექტორი ,სკოლის ბიბლიოთეკა
6
ნახატების გამოფენა ,,ჩემი საყვარელი ზღაპრის გმირები“
ივნისი
II-Vკლასი

  1. სალომე კახაძე
  2. ანა ხოარევანიძე
მოსწავლეების მიერ შესრულებული ნახატები

პროექტის ხელმძღვანელი: გეოგრეფიის მასწავლებელი ანტონინა ჯაყელიძე
ხელმძღვანელის ელ-ფოსტა: antoninajakeli@yahoo.com
პროექტის ვებგვერდი/ბლოგი: გეოგრაფიის სამყაროში, antoninaavranlo.blogspot.com

გამოკითხვის დროს გამოყენებული კითხვარი

1.       მოსწავლეები
      შევსების თარიღი:
1.       გიყვარს თუ არა კითხვა?  თუ არ გიყვარს, რატომ?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.       გიკითხავდნენ თუ არა მშობლები პატარობისას? რა წიგნებს?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.       განიხილავ თუ არა მშობლებთან წაკითხულ წიგნს? თუ არა, რატომ?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.       გაქვთ თუ არა ოჯახური ბიბლიოთეკა?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.       გაძლევენ თუ არა რჩევას მშობლები , წაიკითხო წიგნი ,რომელიც მათ აქვთ წაკითხული ბავშვობაში?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.       კითხულობ მხოლოდ სასწავლო პროგრამით გათვალისწინებულ ლიტერატურას თუ ინტერესის მიხედვით ირჩევ?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.       რომელი ჟანრის ლიტერატურა მოგწონს?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.       რამდენი და რა წიგნი წაიკითხე უკანასკნელი ერთი წლის მანძილზე?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9.       რას უსურვებ და ურჩევ სკოლის ბიბლიოთეკას?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                  




                                                                მშობლები
შევსების თარიღი:
1.       უყვართ თუ არა წიგნების კითხვა თქვენს ბავშვებს? თუ არა ,რატომ?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.       უკითხავდით თუ არა წიგნებს , როცა კითხვა არ იცოდნენ?რომელ წიგნებს?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.       ინტერესდებით თუ არა  რა წიგნებს კითხულობს თქვენი შვილი?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.       განიხილავთ თუ არა მასთან ერთად წაკითხული წიგნის შინაარსს?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.       გაქვთ  თუ არა ოჯახში ბიბლიოთეკა?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.       კითხულობდით წიგნებს ბავშვობაში?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.       აძლევთ თუ არა თქვენ შვილს   რჩევას  , წაიკითხოს წიგნი ,რომელიც თავად გაქვთ წაკითხული  ბავშვობაში?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.       მიმართავს თუ არა თქვენი შვილი სკოლის ბიბლიოთეკას?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9.       თქვენი შვილი კითხულობს მხოლოდ სასწავლო პროგრამით გათვალისწინებულ ლიტერატურას თუ ინტერესის მიხედვით ირჩევს წიგნებს?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.   რამდენი წიგნი წაიკითხეთ უკანასკნელი ერთი წლის მანძილზე?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

რას უსურვებთ და ურჩევთ სკოლის ბიბლიოთეკას?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Комментарии