სადამრიგებლო
კლასი V
სადამრიგებლო-სააღმზრდელო პროგრამა
(2022-2023 სასწავლო წელი)
დამრიგებელი სასკოლო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი ფიგურაა.ჩემი მოვალეობაა საგნობრივ
პედაგოგებთან ერთად მოსწავლის აკადემიური მოსწრებისა და დასწრების აღრიცხვა,მშობლებისთვის
შვილის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების გაცნობა,პრობლემების წამოჭრის შემთხვევაში,მოსწავლის,მშობლებსა
და მასწავლებლებს შორის შუამავლობა,მოსწავლის დახმარება აკადემიური თუ სხვა პრობლემების
გადაჭრაში,საკლასო ზეიმებისა და ექსკურსიის ორგანიზებაში მონაწილეობა და სადამრიგებლო
კლასთან საათის ჩატარება.
დამრიგებლის მოვალეობიდან გამომდინარე,მე ყველაზე ხშირი და ახლო ურთირთობა მაქვს
მოსწავლეებთან.ამიტომაც ყველანაირად შევეცდები ვიყო მოსწავლეთ მრჩეველი და აღმზრდელი.
შვიმუშავებ სადამრიგებლო საათის გეგმას,რომელიც ეყრდნობა შმდეგ პრინციპებს.
აღზრდის მთლიანობა-პიროვნების განვითარება
ფიზიკური,ფსიქიკური,სოციალური და სულიერი კუთხით არის აუცილებელი სააღმზრდელო მუშაობის
მთავარი მიზანი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდაა;
შემოქმედი ატიური პიროვნების აღზრდა-ყველა ბავშვი
უნიკალურია.მოსწავლეები ერთმანეთისგან ნიჭითა და შესაძლებლობების განსხვავდებიან.ამდენად,დმრიგებლის
ფუნქცია მათში ნიჭისა და ძლიერი მხარეების აღმოჩენაა,მოსწავლის შნაგანი ძლების აქტივაცია,ნიჭისა და შესაააძლებლობების
გამოვლენისათვის პირობების შქმნაა;
მოსწავლეთა ჩრთულობა და მონაწილეობა-მოსწავლეებში
პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითრება აუცილებელია.საკლასო ცხოვრებაში
მნიშვნელოვანი აქტივობების (ზეიმები,ლაშქრობები,ექსკურსიები და ა.შ.) დაგეგმვისა დამრიგებელმა
მოსწავლეთა ჩრთულობა უნდა უზრუნველყოს მაქსიმალურად უნდა მოხდეს მათი ინტერესების გათვალისწინება.
ამგვარი ჩართულობა მოსწავლეებს დამოუკიდებლ ცხოვრებაში წამოჭრილი სირთულეების მოგვარების
უნერ-ჩვევებს გამოუმუშავებს და ხელს შეუწყობს თავისუფალი პიროვნების ფორმირებას;
თანამშრომლობის პრინციპი-დამრიგებლის
ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას,ურთიერთპატივისცემასა და
ურთიერთნდობას.დამრიგებლის მუშაობა მიმართული უნდა იყოს მოსწავლეთა სასკოლო ცხოვრებასთან
დაკავშირებული მოთხოვნილებების დაკმაყოფილებისა და მათთვის სათ^ანადო პირობების შექმნისკენ;
ბავშვის უფლებების და მოვალეობის
დაცვის პრინციპი-დამრიგებელმა მოსწავლეებს ხელი უნდა შეუწყოს საკუთარი და სხვისი
უფლებებისა და მოვალეობების გაცნობიერებასა და დაცვაში.
სადამრიგებლო საათის პროგრამის
მიმართულებებია:
1.პიროვნული და მორალური განვითარება-მე-პიროვნება,სოციუმი
ჩემს გარშემო,ურთირთობა თანატოლებთან და უფროსებთან,ტოლერანტობა,ადამიანთა უფლებები,ზოგადსაკაცობრიო
ღირებულებები,ეტიკეტი;
2.გარემოს დაცვის კულტურა და ცხოვრების
ჯანსაღი წესი-პირადი ჰიგიენა,ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები,სასარგებლო საკვები,დროის ორგანიზება,დღის
რეჟიმი,სპორტის მნიშვნელობა,მავნე ჩვევების საფრთხე,გარემოს და ბუნების მოფრთხილება;
3.უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული
ცნობიერება-ჩემი ეზო,ჩემი სკოლა,ჩემი სოფელი/ქალაქი,სამშბლო,ისტორია,გამოჩენილი პიროვნებები,მნიშვნელოვანი
მოვლენები, ტრადიციები და კანონები;
4.თვალსაწიერის გაფართოება-ხელოვნების,ტექნოლოგიური
და სამეცნიერო მიღწევები;
მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით დავგეგმავ შეხვედრის თემებს.მათთან ერთად
გადავწყვეტთ და ყოველ კვირას ჩავატარებთ კლასის საათებს,ზემოთ ჩამოთვლილი სადამრიგებლო
საათის პროგრამის მიმართულებების მიხედვით.
ასევე ძალიან მნიშვნელოვანია სადამრიგებლო საათისთვის
წესების შემუშავება. აღნიშნული წესების ფორმულირება პირველივე შეხვედრაზე უნდა მოხდეს
და არა მას შემდეგ,რაც წესები დაირღვევა. მოსწავლეებს ავუხსნი,რომ ყველას აქვს აზრის
გამოთქმის უფლება. დაუშვებელია შეხვედრაზე ვინმეს განსჯა:საუბრისას განიხილება საქციელი,შემთხვევები
და არა პიროვნება.
სააღმზრედელო მუშაობის მიზნები:
ახალ,
საშუალო საფეხურზე
მოსწავლეთა ადაპტაციისთვის პირობების
შექმნა, ყოვლისმომცველი და ჰარმონიულად განვითარებული პიროვნების აღზრდისთვის, რომელსაც
აქვს საკმარისად ჩამოყალიბებული ინტელექტუალური, მორალური, კომუნიკაციური, ესთეტიკური
და ფიზიკური პოტენციალი, რომელიც ფლობს პრაქტიკულ უნარებსა და შესაძლებლობებს, შემოქმედებითი
საქმიანობის გზებს.
თვითშემეცნებისა და თვითგანვითარების ხერხებს და მეთოდებს, რომლებიც ხელს უწყობს ბავშვის ადაპტაციას სოციალურ გარემოში.
სააღმზრედელო მუშაობის ამოცანები:
პიროვნული
კულტურის ფორმირების სფეროში:
• სულიერი განვითარების უნარის ჩამოყალიბება, შემოქმედებითი პოტენციალის რეალიზება
საგანმანათლებლო, საგნობრივ-პროდუქტიულ,
სოციალურად ორიენტირებულ საქმიანობაში, რომელიც დაფუძნებულია მორალურ ნორმებზე, უწყვეტ განათლებაზე, თვითგანათლებასა
და უნივერსალურ
სულიერ და მორალურ კომპეტენციაზე
- „უკეტესობისკენ სწრაფვა";
•
თავისუფალ ნებაზე და სულიერ ეთნიკურ ტრადიციებზე დამყარებული
ზნეობის განმტკიცება, მოსწავლის პიროვნული მოტხოვნილების ჩამოყალიბება, იმოქმედოს
სინდისის თანახმად;
• პიროვნების მორალური თვითშემეცნების საფუძვლების
ჩამოყალიბება (სინდისი) - უმცროსი მოსწავლის უნარი ჩამოაყალიბოს საკუთარი მორალური
ვალდებულებები, განახორციელოს მორალური თვითკონტროლი, მოითხოვოს საკუთარი თავისგან
მორალური სტანდარტების შესრულება, მისცეს. საკუთარ და სხვა ადამიანებს სწორი მორალური შეფასება
• მოსწავლეთა მიერ ძირითადი ეროვნული ღირებულებების,
ეროვნული და ეთნიკური სულიერი ტრადიციების აღიარება;
• ესთეტიკური მოთხოვნილებების, ღირებულებებისა და
გრძნობების ჩამოყალიბება;
• საკუთარი, მორალურად გამართლებული ,პოზიციის ღიად
გამოხატვისა და დაცვის უნარის ჩამოყალიბება, საკუთარი განზრახვების, აზრებისა და ქმედებების კრიტიკული შეფასების განვითარება ;
•
შრომისმოყვარეობის, სირთულეების დაძლევის უნარის, შედეგის მიღწევაში თავდადებისა
და შეუპოვრობის განვითარება;
სოციალური
კულტურის ფორმირების სფეროში:
•
ქართული სამოქალაქო იდენტობის
საფუძვლების ჩამოყალიბება;
•
ეროვნული ენისა და კულტურისადმი ღირებული დამოკიდებულების ჩამოყალიბება;
•
პატრიოტიზმისა და სამოქალაქო სოლიდარობის
ჩამოყალიბება;
•
მასწავლებლებთან, თანატოლებთან, მშობლებთან,
უფროს ბავშვებთან თანამშრომლობის ორგანიზებისა და განხორციელების უნარ-ჩვევების განვითარება
საერთო პრობლემების გადაჭრის მიზნით;
•
სხვა ადამიანების მიმართ ნდობის ჩამოყალიბება;
•
კეთილგანწყობისა და ემოციური გულისხმიერების, გაგების და თანაგრძნობის სხვა ადამიანების მიმართ განვითარება;
ტოლერანტობის და ეთნიკური კომუნიკაციის კულტურის საფუძვლების, საქართველოს ეთნიკური წარმომადგენლების ენის, კულტურული, რელიგიური ტრადიციების,
ისტორიისა და ცხოვრების წესის პატივისცემის ჩამოყალიბება.
Народная школа села Авранло Цалкского муниципалитета
Учебный план в V классе
2022-2023 учебный год
Репетитор: Антонина Джакелидзе
1. Организационные вопросы
2. Трудовое воспитание
3. Патриотическое воспитание
4. Эстетическое воспитание
5. Религиозно-нравственное воспитание
календарный план
Н |
Дела, которые необходимо выполнить |
спектакль время |
исполнитель |
Примечание |
1 |
спецификация классного контингента, Производство журналов и школьной документации |
Сентябрь |
Репетитор |
|
2 |
Составление годового плана работы
|
Сентябрь |
|
|
3 |
Родительское собрание по организационным вопросам |
Сентябрь |
репетитор, редакционная коллегия |
|
4 |
Классный час организован по вопросам |
в конце сентября |
репетитор, Родители |
|
5 |
Отчеты учащихся и опоздания Бис ежедневный учет |
в течение года |
организатор класса Репетитор |
|
6 |
Индивидуальные встречи с родителями |
целый год На расстоянии |
Репетитор Родители |
|
7 |
Классная дискуссия, посвященная празднику Мцхетоба, видеопрезентация. |
Октябрь |
репетитор, школьники |
|
8 |
Я хочу быть здоровым человеком, что значит здоровый человек? |
Октябрь |
репетитор, школьники |
|
9 |
Расскажите о здоровом образе жизни |
ноябрь |
репетитор, школьники |
|
10 |
Адекватно в нестандартной ситуации Осторожно вести себя с незнакомыми людьми, в том числе с виртуальными друзьями. |
ноябрь |
репетитор, школьники |
|
11 |
Классный час: Вежливость — лучшая драгоценность мужчины |
Декабрь |
|
|
12 |
У лжи короткие ноги |
Декабрь |
репетитор, школьники |
|
13 |
Родительское собрание. Знакомство с результатами первого семестра
|
в конце декабря |
Родители |
|
14 |
время учебы: Пути разрешения конфликтов |
январь |
репетитор, школьники |
|
15 |
Беседа: «Будь тем, кто ты есть» |
январь |
репетитор, школьники |
|
16 |
Индивидуальные беседы о возрастных изменениях |
февраль |
репетитор, школьники |
|
17 |
«Давайте жить без вредных привычек» |
февраль |
репетитор, школьники |
|
18 |
Развлечения: компьютер Игры, интернет, их плюсы и минусы Недостатки. |
Маршировать |
репетитор, школьники |
|
19 |
Классный час "Без любви..." |
Маршировать |
репетитор, школьники |
|
20 |
Беседа: Что мы знаем о наших традициях? |
апреля |
репетитор, школьники |
|
21 |
Управление гневом |
апреля |
репетитор, школьники |
|
22 |
Наши права и обязанности |
Может |
репетитор, школьники |
|
23 |
дружба |
Может |
|
|
24 |
Ожидаемые классные часы в году о результатах |
Июнь |
репетитор, школьники |
|
25 |
Находить новых друзей |
Июнь |
репетитор, школьники. учителя, Родители |
|
26 |
Обзор - знакомство с итогами года для родителей |
Июнь |
репетитор, Родители |
|
Цели воспитательной работы : создать условия для адаптации учащихся к новому, среднему уровню , для воспитания всесторонне и гармонично развитой личности, обладающей достаточно развитым интеллектуальным, нравственным, коммуникативным, эстетическим и физическим потенциалом, обладающей практическим навыки и умения, способы творческой деятельности . Способы и методы самопознания и саморазвития , РОМы также способствуют адаптации ребенка в социальной среде.
Задачи воспитательной работы : в сфере формирования культуры личности : • Формирование способности к духовному развитию, реализации творческого потенциала в учебной, предметно-производственной, общественно-ориентированной деятельности , основанной на аморальных нормах, непрерывном образовании, самовоспитании и всеобщем духовно-нравственная компетентность - « Стремление к целостности »;
•
Укрепление нравственности на основе свободного волеизъявления и духовных национальных традиций, формирование личностных требований учащегося поступать по совести ; • Формирование основ нравственного самосознания человека (совести) - способность младшего школьника формировать собственные нравственные обязательства, осуществлять нравственный самоконтроль, требовать от себя выполнения нравственных норм, давать. Правильная нравственная оценка себя и других людей
• учащиеся признают основные национальные ценности, национальные и этнические духовные традиции ;
• формирование эстетических потребностей, ценностей и чувств;
• формирование умения открыто выражать и отстаивать свою нравственно обоснованную позицию, развитие критической оценки своих намерений, мыслей и поступков ;
• Развитие
трудолюбия, умения преодолевать трудности, целеустремленности и настойчивости в достижении результата;
В сфере формирования социальной культуры:
•
Создание основ гражданской идентичности Карту Ли;
•
формирование ценностного отношения к национальному языку и культуре;
•
формирование патриотизма и гражданской солидарности;
• Развитие
навыков организации и осуществления сотрудничества с учителями, сверстниками, родителями и детьми старшего возраста для решения общих проблем ;
•
Укрепление доверия к другим людям;
•
развитие доброжелательности и эмоциональной чувствительности , понимания и сопереживания по отношению к другим людям ;
Закрепление основ культуры толерантности и межнационального общения , уважения к языку, культурным, религиозным традициям, истории и быту этнических представителей Грузии .
Комментарии
Отправить комментарий